De Oranje
Sverige fick storstryk mot Nederländerna. Den matchen har fått mig att tänka på en grej. Det bor 22 miljoner människor eller nåt i Nederländerna. Vissa är rika och andra mer fattiga. Knappt någon här i Sverige bryr sig om detta, vilka som är rika och fattiga och vad dem gör på dagarna.
Därför är det onödigt att känna så mycket, om vad andra människor gör. Och istället ska vi bara leva så rikt som det går. Jag kände länge att jag behövde bli som Elon Musk. Men jag lyckades skaka bort det tänkandet. Vissa fokuserar helt enkelt på arbete och framgång och de är nog inte lyckligare med 2000 miljarder på banken. Det bli ändå bara bil men bättre och mat men bättre. Har hört att Elon Musk älskar thaikäk och billiga nudlar!
Som Richard Dennis som blev mångmiljardär på daytrading med valutor och smaskade billiga hamburgare. Alla miljardärer är inte befängda på en liv i lyx med Armanikavajer och wagyubiff!! Grejen är bara att de har många dollar på banken. Men flera lever som vanliga Svensson. Har du tänkt shoppa loss när du uppnå din första miljard? För jag blev det bättre att skaka bort dessa tankebanor. Tänk på de fattiga och rika i Nederländerna! Och vad som egentligen betyder något.
Kommentarer
Skicka en kommentar